Thursday 26 October 2017

Mimpi yang tak sempurna

Assalamualaikum & slamat sejahtera.

Tajuk xde kena mengena rasanya. Saja nk nampak mcm menarik. Haha.

Harini aku mimpi pasal si dia. My lovely ex. Haha. Sumpah aku tak pk apa pun. Tapi entah macam mana aku boleh mimpi pasal dia. Mungkin sebab dia punya tarikh kahwin dah dekat. So secara tak langsung aku mimpi dia.

So here goes my stupid dream as I remember. Mungkin aku akan tambah2 sikit bagi nampak gempak and ada jalan cerita. Haha.

"Weyh! Kau apahal ada kat sini lagi? Dia nak kahwin dah kan. Apahal kau boleh duduk sini?!", orang yang aku tak kenal marah aku. Aku macam blur giler bila kena marah macam tu. Then aku boleh tengok tarikh kat kalendar phone.

"Oh, harini dia kahwin la. Patut ke aku pergi?", soal aku pada diri sendiri.

"Weyh! Kau pahal dowh?! Tak nak halang dia ke? Kau tahu tak dia tengah tunggu kau!", marah org tu lagi. Aku terdiam dan macam bodoh tiba-tiba aku rasa ada peluang nak dapatkan dia balik. Aku terus bangun dan bersiap macam pengantin. Haha.

Aku berlari mengejar menaiki tangga masjid dan tiba-tiba aku terjatuh. Aku menjerit,"Apahal kaki aku tak boleh lari ni. Bangun la s***! Aku nak dia! Ya Allah, tolong la aku", aku merintih sambil merangkak.

"Weyh kau okay tak?", satu suara datang dan mengangkat aku.

"Biar aku tolong kau, kau kena dapatkan dia balik. Dia cintakan kau je", kata suara tu sambil mendukung aku. Entah macam mana aku dapat kekuatan dari kata-kata orang tu. Aku terus bangun dan berlari untuk mendapatkan dia.

Setiap langkah yang aku amik. Aku teringat semua memori aku dengan dia. 5 tahun bersama. Bukan benda mudah nak buang. Argh! menyesalnya aku dulu amik mudah tentang diri dia. Sekarang aku yang merana untuk dapatkan dia.

Akhirnya aku sampai kat pintu masjid. Majlis belum bermula lagi. Aku nampak semua tengah sibuk bersiap dan menunggu pengantin lelaki. Then aku nampak kau dari luar. Berbaju merah maroon. Cantiknya kau waktu tu macam bidadari.

Aku terfana dengan kecantikan kau. Then aku nampak kau tersenyum bahagia di samping keluarga dan rakan baik kau. Waktu tu aku decide aku kena lepaskan kau dan tengok saja kau bernikah dengan lelaki pilihan kau. Aku dah sia-siakan kau. Jadi aku takkan halang perkahwinan kau demi kebahagiaan kau.

Aku stay sampai majlis akad nikah kau selesai. Then aku saja datang depan kau dan mengucapkan tahniah pada suami kau dan juga diri kau. Kau seperti terkejut dan ingin marah. Aku berkata,"Sorry, tahu awak tak bagi datang. Tapi saya nak datang gak. Its a wonderful day isn't it. Senyum okay. Awak cantik". Sambil tu aku melontarkan senyuman yang paling ikhlas yang aku ada walaupun hati aku berdebar dan air mata nak mengalir.

Then, aku tersedar dari tidur dan rasa sedih sangat tapi happy. Melepaskan kau mungkin yang terbaik untuk diri aku dan juga kau. Thanks untuk semua kenangan.

Then aku baru sedar. Aku cerita benda ni dari dia terus kepada kau kan. Hahah. Sebab aku tak tahu la kalau dia baca lagi blog aku ni. Sebab aku tengok ada je view dari orang. Tak tahu la kalu dari orang luar. Kalau korang rasa nak komen. Buat je la. Insyallah aku akan jawab semua pertanyaan or komen yang ada.

No comments:

Post a Comment